ボストン美術館 日本美術総合調査図録 解説篇
145/446

(1-VII-1)(1-VII-2)(1-VII-3)(1-VII-4)1.三聖図Three Sages2.3.4.[凡例]初期狩野派・桃山諸派のデータは、 作品番号.作品名 作者 時代 世紀(制作年) 形状員数 材質技法 法量(縦×横) [落款] [印章] [賛] Acc. No., Credit Line [その他] [所見]の順に記してある。ただし、[落款][印章][賛][その他][所見]などの項目のうち、存在しないものや不要のものは省いてある。[Note to Readers]OrganizationThis section includes paintings historically considered to be by the early Kano school (Muromachi through Momoyama periods) and works by their contemporaries executed primarily in the Chinese style (kanga). The works of the early Kano school are arranged chronologically according to when each artist was active.The other Momoyama paintings are arranged in the following order: Hasegawa school, Kaihō school, Unkoku school, Soga school, and others. Moreover, in this last part those works for which the biographical details of the artist are unknown or for which there is no attributed artist, have been arranged according to date.伝狩野正信(1434〜1530)Formerly attributed to: Kano Masanobu桃山〜江戸時代 16〜17世紀掛幅一幅 紙本淡彩[印章]「正信」(白文壺形印)横川「(不明)」(朱文壺形印)」91.7×45.9㎝11.6534, William Sturgis Bigelow Collection[その他]狩野勝川雅信の添状がある。[所見]かつて原画が存在した可能性が考えられる。崖の[印章]「祐勢」(朱文重廓長方印)「正信」(白文鼎印)[その他]狩野勝川院の添状あり。[所見]印章はともに基準印とは異なる。[印章]「正信」(白文鼎印)[所見]印は基準印とは異なる。[印章]「(不明)」(朱文団扇形印)[賛]横川景三「「(不明)」(前額印、朱文長方印)晝閻浮101.5×44.7㎝11.4240, Fenollosa-Weld Collection29.8×49.9㎝11.4239, Fenollosa-Weld Collection61.5×45.6㎝濃墨は補彩。伝狩野正信Formerly attributed to: Kano Masanobu桃山時代 16〜17世紀額装一面 紙本淡彩伝狩野正信Formerly attributed to: Kano Masanobu江戸時代 17世紀掛幅一幅 紙本淡彩作者不詳Artist unknown賛:横川景三(1429〜93)Inscribed by: Ōsen Keisan室町時代 文明11年(1479)掛幅一幅 紙本淡彩界夜兜率宮天上天下/抛向嚢中寶珠在掌八面玲瓏/惑乱童子笑破虚空主丈挑月扇子/揮風咦五十六億七千万歳後龍華/樹下成等正覺称弥勒尊佛者/ケ契此翁耶/前南禅137荊和璞図Fukurokuju and Keikahaku with Attendant商山四皓図The Four Sages of Mount Shang布袋図Budai(Hotei)初期狩野派Early Kano SchoolVIII 初期狩野派・桃山諸派 Early Kano School and Momoyama Painting Schools

元のページ  ../index.html#145

このブックを見る