6 本章に収録した仏画と垂述画は、まず制作された時代で大きく区分けした。 奈良時代 (1番) 平安時代 (2〜11番) 鎌倉時代 (12〜67番) 南北朝時代 (68〜79番) 室町時代 (80〜163番) 桃山時代 (164, 165番) 江戸時代 (166〜232番) 明治時代 (233〜255番) 時代不詳の作品は最後に置いてある(256〜260番)それぞれの時代の中では、主題別に配列した。その配列順はおおよそ、密教曼茶羅、如来像、菩□像、明王像、天部像、変相図、来迎図、仏伝図、垂迹画、羅漢図、高僧図、図像とした。This section includes both Buddhist and Shintō paintings.The works are arranged first by period as follows:Edo period Meiji era Those of indeterminate date have been included at the end(Nos.256−260)Within each period the paintings are arranged by iconography in the following order: Esoteric mandalas, Buddhas(nyorai),bodhisattvas(bosatsu), wisdom kings(myōō), devas(ten), visions of paradise(hensō), descents of Buddhist deities(raigō), pictorial biographies of the Buddha and Buddhist patriarchs(butsuden), syncretic Buddhist and Shintō subjects(suijaku), arhats (rakan), and partiarchs(kōsō). Buddhist iconographic drawings(zuzō)are included at the end of each periodic grouping.(No.1)Nara period Heian period (Nos.2−11)Kamakura period (Nos.12−67)Nanbokuchō period (Nos.68−79) Muromachi period (Nos.80−163) Momoyama period (Nos.164, 165)(Nos.166−232)(Nos.233−255)[凡例][Explanatory Notes]
元のページ ../index.html#76